Obserwatorzy
O wszystkim , co w życiu może być ważne.
Oldis Mikst TV
Zmień swoje życie
Grunt to pewność siebie
„Skoro on mógł to zrobić, mogę również i ja"
Kiedy przywódca opowiada o ludziach sukcesu, nie tylko wpaja nam pewne wartości, ale i przekonuje, że skoro oni mogli coś osiągnąć, nas też na to stać. Kiedy widzi się osiągnięcia innych ludzi, zdobywa się motywację do osiągania podobnych sukcesów.
Przez dziewięć lat rekord w biegu na dystansie jednej mili wahał się w okolicach nieco ponad cztery minuty. Już w roku 1945 Gunder Haegg zbliżył się do tej granicy, uzyskując czas 4:01:40.
Wielu ludzi twierdziło, że to już kres ludzkich możliwości i że bariery czterech minut nie da się pokonać. Potem w roku 1954 Roger Bannister wpadł na taśmę z czasem 3:59:40.1 co się później stało? Gdy tylko rozwiał się mit „nieprzekraczalnej bariery", wielu zawodników atakowało ją i przekraczało względnie łatwo. Wkrótce dwudziestu ośmiu zawodników sześćdziesiąt sześć razy pokonało barierę czterech minut!
Gdyby przypisać to wyłącznie sile współzawodnictwa, można by nie zauważyć pewnego ważnego elementu motywacji. Otóż współzawodnictwo istniało przed przekroczeniem tej bariery czasu. Tylko, że Bannister unaocznił innym biegaczom, że tego można dokonać. Wynik uważany wcześniej za nieosiągalny teraz znalazł się w zasięgu ręki, a konkretny dowód na to, że sukces jest możliwy, zachęcił zawodników do większego wysiłku.
Kiedy bierze się udział w konferencjach urządzanych w firmie Mary Kay Cosmetics, można obserwować stosowanie tej zasady w praktyce. Ludzie siedzą zaabsorbowani i są inspirowani opowieściami o ludziach sukcesu. Tego rodzaju technika motywacyjna jest niezwykle prosta.
Ludzie podchodzą do mikrofonu i opowiadają o swoich zmaganiach i triumfach. A myśl przewodnia jest jedna: „Skoro my tego dokonaliśmy, wy również możecie". Pokazują zdjęcia swoich nowych domów i luksusowych samochodów i w zasadzie mówią o tym samym: „Zaczynaliśmy od zera. Wy możecie dojść do tego samego - musicie tylko mocno wierzyć i wystarczająco ciężko pracować".
Terrence E. Deal i Allan A. Kennedy wyjaśniają ten cudowny fenomen w swojej książce zatytułowanej Corporate Cultures {Kultury zbiorowe).
Bohaterowie to postacie symboliczne, których dokonania znacznie przewyższają przeciętną.
Ci ludzie pokazują, często w dramatyczny sposób, że sukces znajduje się w zasięgu ludzkich możliwości.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O mnie
Linki
Wyszukiwarki
Download
Archiwum bloga
-
▼
2010
(204)
- ► października (13)
-
▼
lutego
(28)
- Ustal sposoby hamowania bodźca negatywnego, gdy ty...
- Natychmiast koryguj niepożądane zachowanie
- Kiedy chwalić, a kiedy ganić
- Czy można dać komuś za dużo wiary w siebie?
- Koncentruj się na osiągnięciach
- Obserwuj postęp
- Kształtowanie
- Coś więcej niż kij i marchewka
- Pochwała musi być precyzyjna
- Wręczaj pochwałę na piśmie
- Podkreśl pochwałę jakimś dodatkowym gestem
- Niech każdy sukces będzie okazją do świętowania
- Sztuka prawienia komplementów
- Potrzeba zwycięstwa
- Sekret gromadzenia małych osiągnięć w jeden wielki...
- Optymista z Piątej Alei
- „Skoro on mógł to zrobić, mogę również i ja"
- Bohater współczesny
- Bohater legendarny
- Potęga opowieści o sukcesie
- Siła powołania
- Zarządzanie poprzez zachęty
- Potęga marzeń
- Precyzja wypowiedzi
- Niebezpieczny sposób widzenia samego siebie
- Zmiana w postrzeganiu samego siebie
- Zasada zgodności
- Wywierać wpływ bez onieśmielania
-
►
2009
(163)
- ► października (6)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz