Obserwatorzy

O wszystkim , co w życiu może być ważne.

Oldis Mikst TV

Zmień swoje życie

Grunt to pewność siebie

Ja



Co to jest Jaźń? Jest to czysta świadomość "ja jestem", pierwotna
świadomość "ja", towarzysząca nam od chwili narodzin. Chociaż to
"ja" istnieje w kobiecie, nie jest ono kobietą, chociaż istnieje w
mężczyźnie, nie jest ono mężczyzną. To "ja" nie ma formy, ani barwy,
ani żadnej innej właściwości. Nałożyliśmy na nie różne pojęcia -
pojęcia takie, jak "jestem mężczyzną", "jestem kobietą", "jestem
Amerykaninem". Ale kiedy wymażemy wszystkie te pojęcia, owo "ja"
okazuje się czystą Świadomością i jest to najwyższa Prawda.


To "ja" jest źródłem całego świata. Nasienie figowca jest maleńkie, a
jeżeli je rozłupiesz, nic w środku nie znajdziesz. A jednak to nasionko
zawiera w sobie całe drzewo z korzeniami, gałęziami i liśćmi. Tak
samo Jaźń jest nasieniem, które zawiera w sobie cały wszechświat.
Wszystko zawarte jest w Jaźni, tak więc poznając Jaźń, poznajemy
wszystko, co można wiedzieć.

Brak komentarzy:

Archiwum bloga